شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

قیصر امین پور

،در خاک هم دلم به هوای تو می تپد

چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

قیصر امین پور

محمد علی بهمنی

،من و یار و دلِ دیوانه ، بساطی داشتیم

عقلِ بیکار بیامد ، همه را برهم زد...


محمدعلی بهمنی

محمد حسین حسینی

،کسی از دور به من گفت تورا میخواهم

ترسم این است که پژواک صدایم باشد

محمدحسین_حسینی

صائب تبریزی

،رویت به زلف پر چین ، تسخیر ملک دل کرد

فتحی چنین که کرده ، با لشکر شکسته؟

صائب تبریزی

متین شریفی

هر بلایی را سرت آورده حاشا می‌کند

تلخ تر از رفتن هــر آدمی انکار اوست

متین_شریفی

مولانا

،رَنج تو بر جانِ ما بادا 

مَبادا بر تَنَت...

مولانا

محمد شیخی

،هرکجا حرف تو باشد پای صحبت نیستم
تا بدانی هرچه باشم اهل غیبت نیستم

من شنیدم خواب دیدی با منی... اما چه سود
در خیالت هستم اما در حقیقت نیستم

لشکر چشمت همه دار و ندارم را گرفت
گرچه قبلا گفته بودی فکر غارت نیستم

هرگز از روی ترحم هی سراغم را مگیر
خوب میدانی که محتاج محبت نیستم

،من به امید وصال تو فقط شاعر شدم
شعر میگویم ولی دنبال شهرت نیستم

محمد_شیخی

جواد منفرد

،چون من هر آنکه دلبرش از او برید و رفت

فهمیده است معنی قطع امید را

جواد_منفرد

قیصر امین پور

،عاشقی را چه نیازیست به توجیه و دلیل

که تو ای "عشق" همان پرسشِ بی زیرایی . . .

قیصر_امین_پور