شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

مصطفی احمدی


اگرچه با دل من محرم‌اند این کلمات

برای از تو سرودن کم‌اند این کلمات


تمام آنچه که دارم، گمان مبر ای خوب!

تمام آنچه که می‌خواهم‌اند این کلمات


گل منیّ و برایت چقدر ناچیزند

اگرچه مثل گل مریم‌اند این کلمات


برای آنکه به نامت شبیه‌تر باشند

حریر و اطلس و ابریشم‌اند این کلمات


تو را به یاد من آورده‌اند؛ از این روست

عزیزتر ز همه عالم‌اند این کلمات


چقدر چشم به راهِ صدات بنشینم؟

بیا که بی‌تو سراسر غم‌اند این کلمات...


مصطفی احمدی 

سید تقی سیدی

‏تو نبین ساکت و آرام نشستم کنجى


درد ناگفته زیاد است ولى محرم نیست



سیدتقی سیدی

وحشی بافقی

تویی که عزت ما می‌بری به کم‌محلی!


وگرنه خواریِ عشقت هلاکِ صحبت ماست...


وحشی بافقی

وحشی بافقی

تویی که عزت ما می‌بری به کم‌محلی!


وگرنه خواریِ عشقت هلاکِ صحبت ماست...


وحشی بافقی

حسین کرمی

شاید شوم دیوار یا نه ، صخره ای بی جان 


تمرین کنم بعد از تو هر شب سنگ بودن را 


حسین کرمی 

حامد عسکری

هیچ کس از عشق سوغاتی به جز دوری ندید


هر قدر یعقوب تنها شد زلیخا بیشتر 


حامد عسکری 

فروغ فرخزاد

اه اگر باز بسویم آیی 


 دیگر از کف ندهم آسانت ...


فروغ فرخزاد

گاهی برای خودم

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.