شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

تک بیت ناب


از همان دست که دادی، به تو برخواهد گشت

جگرِ خون‌شده‌ام، خون‌جگرت خواهد کرد!

امیر سهرابی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄

کرد روزی که قضا شادی و غم را قسمت

چشم خونبار ز من شد، لب خندان از تو

حزین لاهیجی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄

شبیهِ بیدی و مجنونِ آسمان بودی

چرا برای زمین سربه‌زیرتر شده‌ای...؟

سعید سکاکی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄

یک به یک وعده‌ی او را همه دیدیم «کلیم!»

نیست یک وعده که شرمنده‌ی صد فردا نیست...

کلیم کاشانی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄

خداحافظ... بدون تو گمان کردی که می‌مانم؟

خداحافظ... بدون من یقین دارم که می‌مانی!

مصطفی تقوی

قدسی مشهدی

اظهارِ دوستىِ زبانى کند چو خصم


باور کنم محبتش از بس که ساده‌ام


قدسى مشهدى

ملا علیرضا تجلی

بس‌که دارد عضو‌ عضوم رویِ خواهش سوی دوست


پای خواب آلوده‌ام در خواب بیند کوی دوست


ملا‌ علیرضا‌ تجلی

فاضل نظری

به احتیاج سراغ از غم تو می‌گیریم


که غـم قنوتِ نماز نیازمنـدان است 


فاضل نظری

حمید مصدق

من‌اینک در خیال خویش خواب خوب می‌بینم


تو می‌آئی و از باغِ تنت صد بوسه می‌چینم


حمید مصدق

محمد علی بهمنی

نگاه میکنی و من زِ شوق می‌میرم


همیشه بهر من ای چشم خوش‌خبر باشی


محمدعلی‌بهمنی

فریدون مشیری

شبی خیالِ تو از دشتِ خوابِ من بُگذشت


دگر به خواب نرفت این دلِ خیال‌پرست ...


فریدون مشیری‌‌

محمد سهرابی

دیگر دلی نمانده که دلبر بخوانمت


هجرانِ روى تو دلِ ما را مُذاب کرد

 

محمد سهرابی

محمد علی ساکی


دراین عصرتهی از آدمیت 


مباد از عشق خالی سینه ی تو 


محمدعلی ساکی