شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

فرشید زاهدی

،

از سر حجب و حیا بود که حرفی نزدم


ور نه من کور و کر و لال نبودم هرگز


فرشید زاهدی



شادم به مرگ خود که هلاک تو می‌شوم

با زندگی خوشم که بمیرم برای تو 


صائب تبریزی

.

خبر به دورترین نقطه جهان برسد

نخواست او به من خسته بی گمان برسد


شکنجه بیشتر از این که پیش چشم خودت

کسی که سهم تو باشد به دیگران برسد


چه می کنی که اگر او را خواستی یک عمر

به راحتی کسی از راه ناگهان برسد


رها کنی برود از دلت جدا باشد

به آنکه دوست ترش داشته به آن برسد


رها کنی بروند تا دو پرنده شوند

خبر به دورترین نقطه جهان برسد


گلایه ای نکنی و بغض خویش را بخوری

که هق هق تو مبادا به گوششان برسد


خدا کند که نه …!! نفرین نمی کنم که مباد

به او که عاشق او بودم زیان برسد


خدا کند که فقط این عشق از سرم برود

خدا کند که فقط آن زمان برسد


.


مهرداد تکلو

خودی‌ها دشمنند آخر چه امیدی به دیگرها
برادر را به چاه انداختند اینجا برادرها

نمی‌دانی چقدر از خواندن تاریخ بیزارم
پُرند از واقعیت‌های ننگ‌آمیز دفترها

خبر دارند در بندند وقتی بازمی‌گردند
مگر آدم بیاموزد وفا را از کبوترها ...!

قاآنی

رسم‌عاشق نیست با یک‌دل دو دلبر داشتن

یا ز جانان یا ز جان بایست دل برداشتن


یا اسیر حکم جانان باش یا در بند جان

زشت باشد نوعروسی را دو شوهر داشتن


قاآنی

تک بیت

تک  بیت 

‏━━━━━━━━━━━

چندان دلم شکسته که دیگر عجیب نیست

آید صدای شیشه اگر از دهان من!

حسین جنتی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

حاصل دورِ زندگی، صحبت آشنا بُود

تا تو ز من بریده‌ای، من ز جهان بریده‌ام

رهی معیری

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

شادم که به هر حال به یاد تواَم، امّا

خون می‌خورم از دست تو و باز غمی نیست

فاضل نظری

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

نگاه پر سکوتم را ، کمی ناله تصور کن 

برو دلگرمی یار دگر باش و مرا ابله تصور کن


مهرداد تکلو

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

در لحظه‌ی دیدار تو، گفتم که بعید است

چشمان تو، من را نکشاند به تباهی!

میثم قاسمی

‏━━━━━━━━━━━


برای دیگران بودی ، برای دیگران ماندی !!


و من با بغض میگویم :  خلایق هرچه لایق را

 عشق با آزار 

     خویشاوندی دیرینه دارد ....

‏تو هم  

    با چشم من

       خود را ببینی  

                 اشک میریزی…