شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

محرم زمانی

اندکی حوصله کردم برود از سر من 


سالها رفت و نرفت فکر و خیالت ز سرم 


محرم زمانی

شفیعی کدکنی

تو می روی و دیده ی من مانده به راهت ...


ای ماه سفر کرده ، خدا پشت و پناهت...


شفیعی کدکنی

ماشاالله دهدشتی

خودت وقتی نخواهی کاری از کس بر نمی آید 


تو راضی کن دلت را مال من باشد ، خدا با من


ماشاالله دهدشتی 

علی نیاکویی

رفتی چه بی بهانه و سرد از کنار من
پاییز شد دوباره شکوه بهار من
.
"یادم نمی کنی و ز یادم نمی روی
یادت به خیر یار فراموش کار من" 
حالا کجاست آن همه لاف وفا؟ که باز
بر عشق "ما" نشسته دوباره غبار "من"
.
شاعر شدم که از تو بگویم غزل ولی
بدرود آخرین تو شد یادگار من
.
افسرده مانده ام به امید طلوع صبح
شاید شبی سحر بشود انتظار من
.
باید که از حصار زمانه گذر کنم
تا پر کند زمین و زمان را شعار من
.
چون آتشی زبانه کشد سوز عاشقی
آتش کشد به جان سکوتت شرار من
.
ای شعر ناسروده کجا مانده ای کجا
که می چکد غزل به دل بی قرار من

علی نیا کویی

اصغر عظیمی مهر

میرسد روزی که اطرافت نمی ماند کسی 

ان زمان پی میبری یار وفادار تو کیست 


پیش پایت یکنفر خود را به اتش میکشد

تازه میفهمی که دهقان فداکار تو کیست 


اصغر عظیمی مهر

موقع رفتن که می شد طاقت دوری نبود

جسممان می رفت اما روحمان می ایستاد


قانعش کردند باید رفت ، با صدها دلیل

باز با این حال میگفتم بمان ، می ایستاد

دیگر مرور خاطرات تو خود ازاریست

با فکر ها با عکس ها تا صبح بیداریست


هی با خودم میگویم او دلتنگ خواهد شد ؟

افسوس این افکار من از روی دلداریست 


من از کسی خوردم که میگفت بی تو میمیرم 

حالا یقین دارم جهان آشفته بازاریست


از من نصیحت بر شما که اول راهید 

بی شک درون آستین دلبران ماریست


آریا صالحی

گفتی برای من  «تو» شمایی از این به بعد


گاهی هنوز هم به «شما» فکر میکنم...


آریا_صالحی


یک دم آرام ندیدم دل خود را همه عمر
جز همان دم که دلم بود و دلت بود و دلت


علی_علیخانی