شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

سال نو مبارک

ذکر « حول حالنا » مان با تو  « احسن » میشود 


ای بهار بکر ؛, ای باران نم نم ؛ العجل 




حسین دهلوی

کاش روزی حال و روز بهتری پیدا کنم

گوهری بی‌قیمتم؛ انگشتری پیدا کنم


عکست از اشکِ روان من مکدّر شد، ببخش!

می‌روم سنگ صبور دیگری پیدا کنم


شاعران گل گفته‌اند، امّا برای وصف تو

باز باید معنی نازک‌تری پیدا کنم


بین ما، تقدیر دیواری بنا کرده‌ست و من

از مدارا خسته‌ام؛ باید دری پیدا کنم


کشتیِ جانم به سوی مرگ راه افتاده‌است

سخت می‌ترسم، مبادا لنگری پیدا کنم!


حسین دهلوی

یوسف بینا

نمک بپاش بر این زخم لاعلاج، رفیق!
بمان که تازه بمانند زخم‌های عمیق

بگیر دست مرا، عمقِ درد بسیار است
به استخاره میاندیش در نجات غریق

من از قبیله‌ی شعرم؛ سلوک من این است
مرا چه کار به مقصود قاطعانِ طریق؟

به آرزوی قبول تو شعر می‌گویم
اگر موافق طبعت شود، زهی توفیق

غزل به حرمت عشق تو زنده‌است هنوز
چنان که آینه در موزه‌های عهد عتیق

مجال صبر ندارم، بیا که می‌خواهم
تو را ببینم و تنها بگویم از تو -رفیق!-

یوسف بینا

یوسف بینا

نمک بپاش بر این زخم لاعلاج، رفیق!
بمان که تازه بمانند زخم‌های عمیق

بگیر دست مرا، عمقِ درد بسیار است
به استخاره میاندیش در نجات غریق

من از قبیله‌ی شعرم؛ سلوک من این است
مرا چه کار به مقصود قاطعانِ طریق؟

به آرزوی قبول تو شعر می‌گویم
اگر موافق طبعت شود، زهی توفیق

غزل به حرمت عشق تو زنده‌است هنوز
چنان که آینه در موزه‌های عهد عتیق

مجال صبر ندارم، بیا که می‌خواهم
تو را ببینم و تنها بگویم از تو -رفیق!-

یوسف بینا

مهدی اخوان ثالث

می‌دهم خود را نوید سالِ بهتر، سالهاست


گرچه هر سالَم بَتَر از پار می‌آید فرود ...


مهدی‌اخوان‌ثالث

سید سعید صاحب علم

در دلم جایی براى هیچکس غیر از تو نیست


گاه یک دنیا فقط با یک نفر پُر مى‌شود


سیدسعیدصاحب‌علم

محمد علی بهمنی

هرشب تو را بی‌جستجو می‌یافتم اما


نگذاشت بی‌خوابی به‌دست آرَم تو را امشب


محمدعلی‌بهمنی

بیدل دهلوی

سر تا قدمم نیست بجز قطرهٔ اشکی


عالم همه یارست به پای چه ‌کس اُفتم


بیدل دهلوی