شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

مهرداد تکلو

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

هوشنگ ابتهاج


شکسته‌وارم و دارم دلی درست هنوز


وفا نگر که دلم پای‌بستِ توست هنوز..


هوشنگ ابتهاج

مجید ترکآبادی

امسال هم گذشت، کمی پیرتر شدم

از دیدنِ جهان شما سیرتر شدم... 


مجید ترکابادی 

پوریا شیرانی

شسته‌ای لب بامی و پَر نمی‌گیری
سراغی از من آسیمه‌سر نمی‌گیری

چقدر روز و شبم بگذرد به بی‌خبری
چه کرده‌ام که تو از من خبر نمی‌گیری

پی سرابِ تو از پا درآمدم، ای عشق
تو دست تشنه‌لبان را مگر نمی‌گیری

درخت پیرم و باید به خاک تن بدهم
چرا به دست جوانت تبر نمی‌گیری

به فرض اینکه بخواهی به آتشم بکشی
جرقه‌ای و از این بیشتر نمی‌گیری

پوریا شیرانی 
البته این مصرع در کتابشون اینطور 
زیر سطر شده 

ماهی‌ نمیر! باش که دریا بیاورم
به‌فرض‌اینکه‌بخواهی‌به‌آتشم‌بکشی

سعدی


همه عیبِ خلق دیدن، نه‌ مروت است و مَردی

نِگهی به خویشتن کن که تو هم گناه داری... 


سعدی‌

محتشم کاشانی

غرض مشاهده‌ی حسن توست از خوبان

وگرنه بی‌تو ز خوبان روزگار چه حظ؟! 


محتشم کاشانی