شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

شعر کوتاه مهرداد تکلو


،برای عید، چیزی کم نداریم 
خبر داری دل من سیر و سرکه ست؟!

سعید توکلی

شعر کوتاه مهرداد تکلو


،تا بوده از قدیم چنین بوده روزگار

ماه دوازدهم که رود می رسد بهار

اما حدیث منتظران حرف دیگریست

ماه دوازدهم که رسد می رسد بهار


غزل مهرداد تکلو


،دل که بعد از دیدنت دیگر به جایش بند نیست
عقل هم با دیدن چشم تو قدرتمند نیست

ساده مثل عامل تاراج "بانک صادرات"
قلب من را برده ای ، دستم به جایی بند نیست 

می شود پایان تلخ عاشقی را حدس زد
پاسخ عاشق ولی چیزی بجز لبخند نیست 

،اسم خود را حذف کردم از صف اهدای عضو
قلب عاشق ها که دیگر قابل پیوند نیست

من فقط با وصف زیبایی تو شاعر شدم
پیش چشمت اسم شاعر لایقم هرچند نیست 

علی صفری

شعر کوتاه



،گــاه آرامـم و گاهی نگران ، دنیــــایـم 
 شرح آشفته ای از مستی و هشیاری هاست 
نیمه ی خالی لیوان مرا پُـــــر نکنید 
 دل من عاشق اینگونه گرفتاری هاست



 رضا نیکوکار

شعر کوتاه


 ،شنبه و سه شنبه ندارد !

قبل و بعد از بهار...

یا اصلا ؛

هر روز و فصلی میخواهد باشد...

 

تو اگر باشی

نمیدانی...

 

چه چهارشنبه سوری در دلم برپاست...

غزل مهرداد تکلو


،چقدر خسته ام از کارهای اجبــاری 
چقدر خسته ام از روزهای تــکراری


،بیا به مدت یک ماه، پُخت و پَز نکنیم!
چقدر روزه بگیرم به شوق افطاری؟


،چقدر ناله ی الغوث بودنت عشق است 
تویی عبادتِ شیرین خواب و بیداری!


،بدون گوشی و لپ تاپ در کنارم باش
و بی خیال پروژه وَ حقِ همکاری!


و من به مدت یک ماه می شوم شیرین
برای دیدن فرهاد و شوق حَفاری


شعاع بودن من را بگیر و رسمم کن
مرا، جناب مهندس! به رقص پرگاری


بخوان "الهه ی ناز" و "تو ای پری..." با من
،من از ترانه، تو از اشتیـاق سـرشاری


دوباره آتش عشقی که می کشد شعله
دوباره خطبه ی عقدی که می شود جاری


و من عروس عجولی که دفعـه ی اول
بدون چیدن گل، داد می زنم آر.......ی!


پروانه بهزادی

شعرکوتاه



 ،دلم را کرده ای مال ِ خود و شرمنده ات هستم 

،از این که گوشه ی ِ ناقابلی را کرده ای اشغال


 شهراد میری

شعرکوتاه


،مردم چه میکُنند که لبخند میزنند؟

غم را نمیشود که به رویم نیاورم ...

نجمه زارع


شعر کوتاه




،دختری از امت عیسی دلم را برده است
یا محمد ، همتی کن تا مسلمانش کنم



شاعر ناشناس