شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

حسین کرمی

چه رازی هست در مویت که حتی در شب یلدا


میان جمع دائم میشود حرف از بلندایش ...


حسین کرمی


فرشید زاهدی

در خانه ای که بار سفر بسته مادرش 


فردا شب است از شب یلدا درازتر ...


فرشید زاهدی 

امشب گمان کنم نرود سمت کربلا 


حالش بد است مادرمان رو به قبله است 


شهادت حضرت زهرا ( س) بر عاشقان آن حضرت تسلیت باد.

مهرداد تکلو

به چشمانت نمی‌آید بفهمی رازداری را 


بیا پنهان کنیم از هم 

از این پس بی‌قراری را ...! 


مهرداد تکلو 

سعدی


"اگرچه دل به کسی داد؛جان ماست هنوز 

به جان او که دلم بر سر وفاست هنوز..." 


سعدی

حسین کرمی

نمی‌آید به چشمش بیستونی که دلم کنده

اگر طعنه به عزم راستینم می‌زند اغلب


رقیبم غالباً روزی رفیقم بوده... می‌دانی؟

مرا مار درون آستینم می‌زند اغلب...


حسین کرمی 

قیصر امین پور

گفتی: غزل بگو!

چه بگویم؟ مجال کو؟

شیرین من! برای غزل شور و حال کو؟

پر می‌زند دلم به‌هوای غزل، ولی

گیرم هوای پر زدنم هست، 

                                   بال کو؟



قیصر امین‌پور

طالب املی

هیچ شب خالی از اندیشه‌ی زلف تو نی‌ام

این تصور سبب خواب پریشان من است


طالب املی

جواد گنجعلی

بعد از تو کلاف اندوهم را

به هرسو می‌غلتانم

مگر چیزی از آن کاسته شود


جواد گنجعلی