شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

مهرداد تکلو

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

حسین کرمی

تو رفته‌ایّ و من ازدست‌رفته‌تر شده‌ام

به شاعرانه‌ترین شکل، دربه‌در شده‌ام


از آنچه دور و برم اتفاق می‌افتد

از آنچه بر سرمان رفت، بی‌خبر شده‌ام


من آن مسافرِ بی‌اختیارِ تقدیرم 

که با تمام وجود عازم سفر شده‌ام


به دست باد سپردی مرا، ندانستی 

که بی‌تو بیشتر از باد، دربه‌در شده‌ام


منی که چاشنی انفجارها بودم 

چگونه بعد تو کبریت بی‌خطر شده‌ام؟!


برای آنکه ببینم تو را که می‌گذری 

چقدر در همه‌ی شهر رهگذر شده‌ام


مقدّر است کسی بی‌قرارتان باشد 

به سرنوشت قسم، من همان نفر شده‌ام...


حسین کرمی 

مصطفی احمدی

بی‌تو غم ریخته روی تن بی‌عابر شهر...


رنگ برزخ شده این جمعه‌ی وامانده؛ بیا


مصطفی احمدی 

رودکی

من موی خویش را نه از آن می کنم سیاه

تا باز نو جوان شوم و نو کنم گناه


چون جامه‌ها به وقت مصیبت سیه کنند

من موی از مصیبت پیری کنم سیاه


رودکی

سید سعید صاحب علم

برکه ام، مانند رود اهل تلاطم نیستم


خوبم اما فکر اثباتش به مردم نیستم 



سعید صاحب علم

سعدی

وصال توست اگر دل را مرادی هست و مطلوبی


ڪنار تـوست اگر غم را ڪناری هست و پایانی...


 سعدی


سعدی

وصال توست اگر دل را مرادی هست و مطلوبی


ڪنار تـوست اگر غم را ڪناری هست و پایانی...


 سعدی


محمد علی بهمنی

ببینی روبرویت ایستاده با نگاهی گُنگ

و در پشتِ نقابش هیچ از آن ایام پیدا نیست


و تو، شک کرده‌ای بر دیده‌ات، در خویش می‌گویی:

زبانم لال! آیا اوست؟ آیا هست؟ آیا نیست؟


محمدعلی بهمنی

فطرت قمی

جز ترکِ عشق با تــو ستم ڪاره چاره نیست


آخر دل است جانِ من این سنگِ خاره نیست


فطرت قمی