شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

حسین کرمی


دل از هوای تو‌ آکنده‌است دلبرکم

اگر اشاره کنی، چون ‌حباب می‌ترکم!


اگر نریخته‌ام تاکنون، به حرمت توست

دهان به شِکوه اگر وا نکرده هر تَرَکم


بمان، کجا بروی؟! کوچ، کار لک‌لک‌هاست

تو سال‌هاست که جَلد منی، کبوترکم


مرا ببخش، نگاهم چراغ بی‌رمقی‌ست

ولی هنوز دلم روشن است شاپرکم


تو می‌روی... برو امّا مباد برگردی

مباد باز ببینی مرا مسافرکم...

حسین کرمی 

تک بیت های ناب


‏━━━━━━━━━━━

محبّتی که فراموش کردی‌اش ز نخست

به یادگار تو تا روز واپسین دارم

شاپور_تهرانی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

در دل ما آرزوی دولتِ بیدار نیست

چشم ما بسیار از این خواب پریشان دیده‌است

صائب_تبریزی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

بس که در سر هوس روی تو دارد دیده

پشت سوی من و رو سوی تو دارد دیده!

صفایی_خراسانی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

باد، مُشتی ورق از دفتر عمر آورده‌ست

عشق، سرگرمی سوزاندن این اوراق است!

فاضل_نظری

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

ز دست طالعِ ناسازِ خویش رسوایم

سیاه‌بختی من همچو مشک، بو دارد...

مفید_بلخی

‏━━━━━━━━━━━


مرضیه میرزایی

بازآ که در خیال تو آواره گشته‌ام

کم دارمت، بیا و خودت حال من ببین...


مرضیه میرزایی

اسیر شهرستانی

هرگز ندیده‌است کسی وصل در فراق

دل پیش اوست، گریه به هرجا بَرد مرا...


اسیر شهرستانی

همینکه حال من خوش نیست

همینکه قلبم آشوبه 


تو خوش باشی برای من 

همین بد بودنم خوبه ...


توخواب انگارطرحی ازگل ومهتاب ولبخندی


شب ازوقتی شروع میشه که تو چشماتو میبندی

محمد سهرابی

تا حال دلم بدانی ای دوست 


با خط شکسته می نویسم 


محمد سهرابی

محمد عزیزی

تو شاید ، من ولی ، از یاد تو غفلت نمیکردم

برای دوستی با غیر تو ، رغبت نمیکردم


هزاران بار سویت امدم ، چون موج و برگشتم 

برای گفتن حرف دلم ، جرات نمیکردم 


به جمع دردهایم درد عشق افزوده کی میشود

اگر ان روز در چشمان تو  دقت نمیکردم 


چنان در گیر و دار عشق افتادم ، کی بی اغراق

برای هیچ کار دیگری فرصت نمیکردم 


از او با دیگران چیزی نمیگفتم ، من از غیرت

چنان  دیوانه ها ، جز با خودم ، صحبت نمیکردم


محمد عزیزی 


این شهر برای اتفاقی دیدنت ،

    

      زیادی بزرگ است .....