شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

حلال زاده رهش از حرام زاده جداست

شکسته باد دهانی که بی علی باز است

بریده باد زبانی که بی علی گویاست


خدا گواست که هر کس رهش جدا ز علی است

بسان لشکر فرعون راهی دریاست


اگر تمام خلایق جدا شوند از او

خدا گواست که راه تمام خلق خطاست


خدا گواه است پی دشمن علی نروم              

حلال‌زاده رهش از حرام‌زاده جداست


غلامرضا_سازگار

صائب تبریزی


مرا ز یادِ تو بُرد و تو را ز دیده‌ی من ...

زمانه بیشتر از این، ستمْ چه خواهد کرد؟


صائب تبریزی

سعدی


هر غزلم نامه‌ای‌ست صورت حالی در او

نامه نوشتن چه سود چون نرسد سوی دوست


سعدی

طالب آملی


"خشت بر خشت زوایای جهان گردیدم

منزلی امن‌تر از گوشه‌ی تنهایی نیست..." 


طالب آملی

فصیحی هروی


شب‌ها دو لب من به‌هم از ناله نیاید

تا او همه شب خفته دهن بر دهن کیست؟


فصیحی هروی

هلالی جغتایی


وصل تو زود رفت و فراق تو دیر ماند


فریاد از این عقوبت بسیار و عمر کم


هلالى جغتایى

قدسی مشهدی



به پیغامی ز وصل یار خوش بودم، چه دانستم

که از بخت سیاهم بر لب قاصد خبر سوزد... 


قدسی‌ مشهدی

محمد حسن جمشیدی

هریک به نوبه‌ای به غمت مبتلا شدند


بعد از تو دوستان خودم را شناختم 


محمدحسن جمشیدی


سعدی


دانی که من و تو کی به هم خوش باشیم؟

آن‌وقت که کس نباشد، الّا من و تو... 


سعدی