شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

مهرداد تکلو

مَگر به سینه بِخوابانیَم که این شب ها 


خیال خواب ندارم ، مگر در آغوشت ...


مهرداد تکلو 

مهرداد تکلو

از ان روزی که وا کرد پیج و تاب گیسوانش را


برای ماندنش ، دستم به جایی بند نشد دیگر


مهرداد تکلو 

حسین کرمی


حیف است جای دیگری پهلو بگیری عشق!

پهلوی من پایین بیاور بادبان‌ها را


بی‌طاقتی‌های تو را آغوش وا کردم

مانند بندرها که طوفان‌های دریا را


حسین کرمی

صائب تبریزی


‏از هجر، شِکوه با در و دیوار می‌کنم

چون داغ دیده‌ای که کند گفتگو به خاک...


صائب



صائب تبریزی

    ‏می برَد از هوش

                    پیش از آمدن

                          بویش مرا...  


فروغی بسطامی

‏روز وداع من کسی، تنگ دلی نمی کند

بس که به دوستی او با همه شهر دشمنم


فروغی بسطامی

سعدی


‌‎اول منم که در همه عالم نیامده‌ست

زیباتر از تو در نظرم هیچ منظری...


سعدی

رضا اصلانی

‏کم مباد آمد و رٖفت از سرِ کویِ تو ولی 

رفتنی هــوشِ من و آمدنی بــویِ تو باد....


رضا اصلانی

فرخی یزدی

به حق آنکه مرا هیچ کس به جای تو نیست

جفا مکن که مرا طاقت جفای تو نیست...


فرخی یزدی