شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

 الهم عجل الولیک الفرج 


انچنان داغ تو بر روی دلم سنگین است 

که بهار فرجت حسرت فروردین است 


عیدتان مبارک

حافظ

هوای ڪوی تو از سر نمی رود ، آری


غریب را دلِ سرگشته با وطن باشد...


حافظ

مهدی فرجی

چقدر حرف برای تو دارم و هربار


در آب و تاب تماشا، توان گفتن نیست 


مهدی فرجی






غلامرضا طریقی

می‌خواستم به واسطه‌ی اشک‌های خویش


یک چشمه از بهار تو باشم، ولی نشد...


غلامرضا طریقی

قصاب کاشانی

می‌خواستم رهی به تو نزدیک‌تر به خود


تا می‌روم ز خویش، رهم دور می‌شود...


قصاب کاشانی


فصیحی هروی

غم‌هایِ مرده در دلِ ما زنده کرد هجر


گویا شبِ فراقِ تو روزِ قیامت است


فصیحی هروی

یعقوب درویشیان

دیدی چه صمیمانه، در پای تو افتادم

وقتی که زدی سنگی از عشق به بال من...

یعقوب درویشیان 

مهناز فرهودی

مرا به دوزخِ بیداری‌ام نیازی نیست
عجیب خواب قشنگی‌ست! مال من شده‌ای...


مهناز فرهودی

حسین جنتی

اگر به کشتن من آمدی، چراغ نیاور

که سال‌هاست به جز سایه‌ام سپاه ندارم...



حسین جنتی