شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

سید سعید صاحب علم

چه می‌رسد به من از عشقْ غیرِ حسرت آن


گرسنگی‌ست و بوی غذای همسایه ....


سیدسعیدصاحب‌علم

محمد سهرابی

در رکوع ما دعای عافیت جایی نداشت


اول و پایان هر دردیم ما ، دالیم ما ...


محمد سهرابی

شفیعی کدکنی

صدفِ خالیِ افتاده به ساحل بودم


چون گهر، زینتِ آغوش و کنارم نشدی


شفیعی کدکنی

کمال خجندی

سیاه‌پوش از آن گشته است مردمِ چشمم


که هر درنگ ، جگرگوشه‌ای به خاک سپارد


کمال خجندی

فاضل نظری

 رگ من ردّ یک تَرک شده بر تن


منتظر یک اشاره است سفالم...



فاضل نظری


شیرین خسروی

 تشنه‌ام که غرق شوم در تمام تو


تو چکّه چکّه چکّه به من آب می‌دهی...


شیرین خسروی

 

صیدی تهرانی


مرگ از محبّت تو خلاصم نمی‌کند


در زیر خاک هم دلِ من پایْ بستِ توست


صیدی تهرانی

حافظ

امروز که در دست توام ، مرحمتی کن


فردا که شوم خاک، چه سود اشک ندامت؟


حافظ

حسین منزوی


هر رفتنی به سوی تو برگشت می‌خورد


ما را به جُز طواف حریمت مدار نیست


حسین منزوی