شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

احمدرضا حسینی

میسپارم کشور دل را به دستانت ولی 


خواهشاً مانند مسئولان ایرانی نباش !!


احمدرضا حسینی

والی بختیاری

ندانم از کدامین جنبشِ مژگان هلاکم کرد


دو صف بر یکدگر خوردند و قاتل در میان گم شد


والی‌بختیاری

کاظم بهمنی

آن‌قدَر اشک به مظلومیتم ریخته‌ام

که نمانده‌ست توانایی نفرین کردن


باوفا خواندمت از عمد که تغییر کنی

گاه در عشق نیاز است به تلقین کردن


کاظم بهمنی

حسین زحمتکش

بدان قدر مرا، مانند من پیدا نخواهد شد

که هرکس با تو باشد غیر من، دیوانه خواهد شد!


نه ترکم می‌کند عشقت، نه کاری می‌دهد دستم

جوان بی‌کار اگر باشد وبال خانه خواهد شد!


اگر امروز بغضم را براند شانه‌های تو

کسی غیر از تو فردا گریه‌ام را شانه خواهد شد


غرورم را شکستی راحت و هرگز نفهمیدی

که برجی خسته با پس‌لرزه‌ای ویرانه خواهد شد


نفهمیدی که وقتی عشق باشد، کرم خاکی هم

اگر پیله ببافد دور خود، پروانه خواهد شد!


تو را من زنده خواهم داشت زیرا عشق من روزی

برای نسل‌های بعد ما افسانه خواهد شد...


حسین زحمتکش

آگاه قاجار

پا را به احتیاط نهد بر درت نسیم

از بس شکسته شیشه‌ی دل‌ها به کوی تو...!


آگاه قاجار 

امید همدانی

دیده گریان می‌شود از دل چو آهی می‌کشم

آری آری! راست باشد؛ باد، باران آورَد...


امید همدانی 

آتشی قندهاری

سرشکم رفته‌رفته بی‌تو دریا شد، تماشا کن

بیا در کشتیِ چشمم نشین و سِیرِ دریا کن


آتشی قندهاری 

مهرداد تکلو

اگر حساب کنم زخم‌های قلبم را

منم که وارث سرمایه‌های قارونم!



مخلص کاشانی

بس که در تب، از طبیب خویش گرمی دیده‌ام

می جهم چوننبض از دستِ علاج دیگران...


مخلص کاشانی