شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

داریوش جعفری

(سر آن ندارد امشب که برآید آفتابی)
چه خیال خوب دارم که ببینمت به خوابی

همه نشعه و خمارم ز دو چشم توست یارا
قدحی افاضه فرما تو از آن لب شرابی

 نه ز غیر می بنوشم نه به میل غیر کوشم
همه هستی ام تو هستی تو خودت شراب نابی

 تو ز جنس نور هستی که به روز همچو مهری
به شب سیاه و تیره تو جمال ماهتابی

همه شوقم و تمنا که ببینم از تو رویی
تو چه سود دیدی از این که هماره در حجابی

به دعا گرفته ام دست به سوی حق که شاید
ز ره وفا تو آیی و برافکنی نقابی


ز فراغت ای نگارم بِنِگر به احتضارم
برسی به مردهء من نکنی اگر شتابی
داریوش جعفری

مهرداد تکلو

،دارم امید که آید به سرایم...روزی

مثل ان کور که امید به نوری دارد..


مهرداد تکلو

داریوش جعفری

،اگر خبر رسید دیوانه شده ام 
یقه ی همین پیراهنت را بگیر 
که جا گذاشته ای 

- سیده حاتمه سیدزاده

فرشید زاهدی

،بانوی من

روزهای نبودنت را 
هر روز مرور میکنم
یک روز از ما 
یک تار مو از من را سفید میکند
دیگر چیزی نمانده 
تقریبا تمام موهایم زمستانی است




انوش خلیلی ( سپهر)


داریوش جعفری

،کاش لبهایت 
بریل بدانند 
من تمامِ تنم را 
"دوستت دارم " نوشته ام ...

سمانه سوادی

با رفتنش رقم زده حیرانی مرا

،ﭼﺸﻤﺖ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﻣﺠﺘﻬﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ

ﻓﻘﻪ ﻭ ﺍﺻﻮﻝ ﺩﺭ ﻣﮋﻩ ﺍﺕ ﮔﯿﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ !

شأﻥ ﻧﺰﻭﻝ ﺳﻮﺭﻩی "ﺯﻟﺰﺍﻝ" ﺧﻮﺍﻧﺪﻧﯽ ﺍﺳﺖ

ﺍﺧﻢ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻟﺰﻟﻪ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﺮﺩﻩ است..!

محمد شریف

مهرداد تکلو سمیه یزدانی

،بﺪﻧﺖ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺣﺮﯾﻖ ﻭ ﺣﺮﻳﺮ ... 
ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﺗﻮ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺭﻡ
ﺩﺭ ﺗﻦ ﻧﺎﺯﮐﺖ ﺧﺪﺍ ﭘﯿﺪﺍﺳﺖ،
 ﺗﺎ ﺍﺑﺪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺭﻡ !

ﺻﺒﺮ ﻛﻦ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﺮﻓﻢ ﻧﯿﺴﺖ!
 ﺗﻮ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﻋﺎﯼ ﻣﻦ ﺑﺎﺷﯽ
ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ... ﻣﻮﺍﻓﻖ ﺑﻮﺩ ... 
ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯽ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﻦ ﺑﺎﺷﯽ !




...................
 ﺍﻓﺸﯿﻦ ﯾﺪﺍﻟﻠﻬﯽ

شعر کوتاه

،رفتی اما نازنین هر وقت فرصت شد بیا...
 
خنجر تو، توی پهلویم امانت مانده است 

احسان پرسا

غزل مهرداد تکلو

،ﺩﺭﺩﻡ ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﻃﺒﯿﺒﻢ ﭘﺪﯾﺪ ﻧﯿﺴﺖ

ﺩﺍﺭﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﺴﺘﻪ ﺩﻻﻥ ﺭﺍ ﺩﮐﺎﻥ ﮐﺠﺎﺳﺖ؟


#ﺧﻮﺍﺟﻮﯼﮐﺮﻣﺎﻧﯽ