شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

سیمین بهبهانی

چه کنم؟

دل به که بندم؟

به کجا روى کنم؟


بازگو اى به کنار دگرى خفتۀ من...!



سیمین بهبهانی 

رودکی

با آن که دلم از غم هجرت خون است

شادی به غم توام ز غم افزون است


اندیشه کنم هر شب و گویم: یا رب!

هجرانش چنین است، وصالش چون است؟


رودکی


 

عماد خراسانی

" بسیار سخن بود،

               نگفتیم و گذشتیم..."


عماد خراسانی



محمد حسن جمشیدی

هر یک به نوبه‌ای به غمت مبتلا شدند

بعد از تو دوستان خودم را شناختم 


محمدحسن جمشیدی

نیم بیت های ناب

ما را خیالِ توست؛ تو را در خیال، چیست ؟
هلالی جغتایی
________________________
"مدتی هست که حیرانم و تدبیری نیست..."
وحشی بافقی 
________________________
جانم آن لحظه که غمگین تو باشم، شادست
مولانا
________________________
خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است
حافظ
_______________________

سید محمد مرکبیان

( ارسالی )


ما را ترک می‌کرد

تا خورشید و ابرِ شهر دیگری باشد،

جایی که از عشق، زنجیر نسازند

و از باور، تیر


ما را ترک می‌کرد

و ما در بدرقه‌اش

بهترین ترانه‌هامان را می‌خواندیم

و زلال‌ترین اشک‌هامان را می‌ریختیم


ما در انتهای بیداری بودیم

و در ابتدای تنهایی...


سید محمد مرکبیان

فرشید زاهدی

ز یک طرف مژه‌ات بسته راه و یک سو زلف

کدام سو دلِ بیچاره‌ام فرار کند؟!


فرشید زاهدی

محمد علی مجاهدی


هنوز جان عوضِ یک نگاه می‌طلبد

خوشم که نرخِ نگاهت تورّمی نشده‌ست!


محمد علی مجاهدی 

‌‌

محمد علی بهمنی

اگر چه نزد شما تشنهٔ سخن بودم

کسی که حرف دلش را نگفت من بودم


دلم برای خودم تنگ می‌شود آری:

همیشه بی‌خبر از حال خویشتن بودم


نشد جواب بگیرم سلام‌هایم را

هر آنچه شیفته‌تر از پی شدن بودم


چگونه شرح دهم عمق خستگی‌ها را؟

اشاره‌ای کنم, انگار کوه‌کن بودم!


من آن زلال‌پرستم در آب گند زمان

که فکر صافی آبی چنین لجن بودم


غریب بودم, گشتم غریب‌تر امّا:

دلم خوش است که در غربتِ وطن بودم



محمد علی بهمنی