شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

نیم بیت های ناب


تا تو را یار گرفتیم، همه‌خلق اغیارند

سعدی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

مرا آرام می‌دارد همین "هستم به یادت"ها

فرشید زاهدی

‏┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

چاره کن درد کسی کز همه ناچارتر است...

فروغی بسطامی


نجیب محفوظ

کسی سراغ شما را نمی‌گیرد، 

مگر آنکه 

دلتنگ شما باشد

و کسی دلتنگ شما نمی‌شود 

مگر آنکه 

متوجه جای خالی بعد از شما باشد...


نجیب محفوظ

سعدی

من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم

تو می‌روی به سلامت سلام من برسانی


سعدی

نشانی دهلوی

مرا هر شب چو دزدان خواب گرد چشمِ تر گردد

دلم را با غمت بیدار بیند باز برگردد ...


نشانی دهلوی

رهی معیری

شب یارِ من تب است و غم سینه سوز هم

تنها نه شب در آتشم ای گُل که روز هم ...!!


رهی معیری

علی اکبر لطیفیان

روزی اگر بناست فدای کسی شوم


سوگند می خورم که فدای تو می شوم...


علی اکبر لطیفیان

مستی یه عالمیان زیر سر توست علی (ع) ...!؟


سند این سخنم ، خوشه ی انگور ضریح 

سجاد رشیدی پور

شادم از عُمری که زخمم منّتِ مرهم نبُرد

گفت هرکس «حال و روزت چیست؟» ، 

گفتم: «عالی‌ام »


 سجاد رشیدی‌ پور

دعا نمی‌کنم، این روزها مرادی نیست

تو را به مهر و محبت که اعتقادی نیست!


ببخش اگر که به تو خیره می‌شوم گاهی…

خیال کرده‌ام این حاجتِ زیادی نیست!


قبول کن به خدا بخت هم رقیب من است

شبی که موی تو آشفته است، بادی نیست!


سکوت کردی و دیدی چه زخم‌ها خوردم

سکوت معنی‌اش این است: انتقادی نیست!


تو شاهزاده‌ی مغرور قصه‌ای؛ جز من

دوای بی‌کسی‌ات دست شهرزادی نیست!


به سیل گریه قسم، آبروی من رفته‌ست

از این به بعد به چشمانم اعتمادی نیست