شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو
شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شعر کوتاه،تک بیت، مهرداد تکلو

شاه بیت های ناب

شاه بیت


"هرچند دشمنم شده‌ای دوست دارمت

  بر دوستان گلایه روا نیست، بگذریم


مخلص کاشانی

پری‌رُخی به شکرخنده، قتلِ مردم کرد

چو گفتمش که مرا هم بکُش، تبسّم کرد..


مخلص کاشانی


تک بیتی برف

رفتی و آسمان به حرف آمد

تو نبودی چقدر برف آمد...


سعید بیابانکی

_______________________

زمین عروس شد و آسمان به حرف آمد

چه اتفاقی از این خوب‌تر که برف آمد..


علیرضابدیع

________________________

چنان به سوى تو با سر دویدم از سر شوق

که روى برف نمانده‌ست ردّپا از من


سید تقی سیدی

________________________

همیشه در دلم از حسرت تو کولاکی‌ست

که مثل برف دی و باد مهرگان تازه‌ست...


حسین منزوی

__________________________

زمین از آمدن برف تازه خشنود است

من از شلوغی بسیار ردّ پا بیزار


فاضل نظری

مسلم محبی


بعد از تو من به درد خودم هم نمی خورم 

تحمیل شد به جامعه سربار دیگری


 خوش باد روزگار تو با هر که خواستی

 اما مباد قسمت من یار دیگری .

 

مسلم محبی

فرشید زاهدی

‏چشمهایت درشت تر باشد 

زودتر لو میدهند

غم هایی که درون آن شناورن...


فرشید زاهدی

کاظم بهمنی


روح برخاسته از من ته این کوچه بایست،

  

بیش از این دور شوی از بدنم می‌میرم”



‏کاظم بهمنی 

مهرداد تکلو

،

‏موسی شکافت نیل که پیغمبری کند 


ما شانه می‌کشیم به زلف تو، شاعریم ... 


مهرداد تکلو

فرشید زاهدی

‏‎دیشب پدر بلیط به مشهد خریده بود...

این بار هشتم است که از خواب میپرم


فرشید زاهدی

حسین دهلوی

تو را درست ندیدم سرِ قرار.. ببخش!

که هرچه می‌کشم از اشکِ مردم‌آزار است...


حسین دهلوی